A0. Managementul proiectului

A.01. Managementul proiectului

Îmbunătăţiri/beneficii reale: gestionarea operaţională şi monitorizarea evoluţiei de ansamblu a proiectului în corelare cu graficul de activităţi, identificarea abaterilor de la graficul de activităţi şi întreprinderea de acţiuni de remediere a acestor abateri,întocmirea de rapoarte privind stadiul proiectului, urmărirea şi verificarea elgibilităţii cheltuielilor efectuate, întocmirea şi transmiterea cererilor de rambursare şi/sau plată în conformitate cu legislaţia şi instrucţiunile în vigoare; realizarea achiziţiilor publice pentru serviciile şi bunurile prevăzute în proiect, încheierea, urmărirea şi derularea contractelor încheiate.

A.02. Publicitate și informare

Îmbunătăţiri/beneficii reale: prin organizarea conferintei de lansare proiect şi distribuirea materialelor publicitare se vor informa participanţii cu privire la obiectivele proiectului, la grupul ţintă vizat, principalele activităţi, beneficiile aduse de proiect comunităţii;prin organizarea conferinţei de finalizare proiectului şi distribuirea materialelor publicitare se vor informa participanţii cu privire la rezultatele îndeplinite prin proiect, a obiectivelor atinse şi a modului în care a ajutat participarea la educaţie si membrii grupului tinta; prin intermediul activităţii se vor transmite informaţii relevante privind evolutia proiectului şi desfăşurarea principalelor evenimente în cadrul acestuia.

A1. Servicii de suport educațional

A.1.1. Acordarea de suport educațional pentru reducerea părăsirii timpurii a școlii prin programe de tip Școala după Școală

Îmbunătăţiri/beneficii reale – Elevii implicaţi în programe vor progresa din punct de vedere al rezultatelor şcolare în urma programelor de tip after school; – creşterea accesului la educaţie prin sprijinirea familiilor cu cel puţin un părinte plecat la muncă în străinătate să îşi înscrie copii la şcoală şi să-I menţina în sistemul educational formal.

A.1.2 Activități psiho-sociale în vederea dezvoltării abilităților emoționale și sociale inter-personale ale copiilor cu părinți plecați în străinătate

Îmbunătăţiri/beneficii reale: Sprijin socio-moral prin activităţi de dezvoltare a abilităţilor emoţionale şi sociale inter-personale, a deprinderilor de viaţă independentă ale copiilor, consiliere socială, facilitarea comunicării copiilor cu părinţii plecaţi

 – pentru toţi copiii din grupul ţintă; Formarea şi dezvoltarea abilităţilor de comunicare şi relaţionare cu alţi copii şi cu adulţi; Învăţarea unor abilităţi de adaptare pentru a face faţă mai bine la schimbările legate de vârstă şi la problemele cu care se confruntă; Formarea şi consolidarea unei imagini de sine realiste şi a unei stime de sine pozitive; Înţelegerea propriilor emoţii şi învăţarea unor strategii de autocontrol; Dezvoltarea responsabilităţii pentru propriile acţiuni şi decizii; Formarea unor păreri pozitive faţă de cei din jurul lor; Formarea de deprinderi de învăţare şi de dezvoltare personală.

A2. Activități recreative și de socializare

Scopul acestei activităţi se fundamentează pe furnizarea de măsuri de prevenire şi de asigurare a oportunităţilor egale de dezvoltare a competenţelor de comunicare interpersonală prin intermediul organizării de evenimente recreative şi de socializare precum: campanie de conştientizare privind combaterea discriminării şi promovarea multiculturalităţii; campanie privind regulile elementare de igienă ; activităţi de înverzire a mediului înconjurător (ecologizare).

Îmbunătăţiri/beneficii reale: dobândirea de competenţe cheie,creşterea motivaţiei de a rămâne la şcoală ; consolidarea deprinderilor de igienă ; copiii sunt informaţi despre influenţa educaţiei fizice şi a procedurilor de imunizare a sănătăţii, formarea de deprinderi corecte de igienă individuală şi colectivă ; implicarea activă în majoritatea evenimentelor din campania de conştientizare, care la rândul ei, va contribui la educarea acestui public larg prezent la evenimente ; educarea tinerilor care vor participa ca voluntari pentru organizarea evenimentelor va constitui un mod de a educa o categorie de grup vulnerabil, care apoi vor transfera ceea ce au învăţat în comunitatea din care fac parte.

A3. Activități de sprijin pentru stimularea participării la educație și la activitățile de consiliere a copiilor, precum și la activitățile recreative și de socializare.

Scopul acestei activităţi este de a sprijini şi de a stimula participarea membrilor grupului ţintă la activităţile educaţionale din cadrul proiectului şi, atât prin oferirea de pachete materiale suport necesare desfăşurării actului educaţional din cadrul activităţilor recreative și de socializare (pachete activităţi recreative: bicicletă; kituri de igienă; premii) şi educaţiei formale generale (pachete rechizite,jocuri educative, cărţi, etc.), cât şi prin organizarea  unei tabere tematice (educarea spiritului civic şi a responsabilităţii sociale a copiilor) şi a unei excursii recreative.

A4. Asigurarea de servicii de educație parentală și de consiliere socială

Scopul acestei activităţi este de a îmbunătăţi nivelul de educaţie parentală, precum şi de a oferi servicii de consiliere socială pentru 60 de părinţi/tutori/persoane care au în grijă copilul cu unul dintre părinţi plecaţi în străinătate, beneficiari ai serviciilor de consiliere parentală şi socială din comunităţile vizate de prezentul proiect.

Îmbunătăţiri/beneficii reale: cunoaşterea de către participanţi a modalităţilor de depistare a problemelor de ordin emoţional, comportamentale sau de dezvoltare, cu care se pot confrunta copiii lor; consecinţele neidentificării la timp a eventualelor tulburări a copiilor şi adolescenţilor, precum şi asupra măsurilor imediate pe care le poate lua un părinte în cazul suspicionării unor astfel de probleme la copiii lor.

A5. Dezvoltarea de parteneriate între școli, autorități locale, instituții locale, ONG-uri și comunitate

Scopul acestei activităţi are în vedere expunerea principalelor provocări educaţionale de la nivel local în ceea ce priveşte identificarea, protecţia şi monitorizarea copiilor rămaşi acasă, crearea unei structuri comunitare consultative care să gestioneze această problematică ca urmare a derulării unor workshop-uri care să contribuie la dezvoltarea de parteneriate între şcoli, autorităţi locale, instituţii locale, ONG-uri şi comunitate.

Îmbunătăţiri/beneficii reale: crearea de parteneriate, pe termen lung, dintre autoritatea publică locală şi ceilalţi actori implicaţi la nivelul comunităţii, care pot conduce la implementarea de acţiuni de identificare, protecţie şi monitorizare a copiilor cu părinţi plecaţi în străinătate; soluţionarea unor cazuri concrete, identificarea de posibile abordări ale nevoilor punctuale ale copiilor cu părinţii plecaţi în străinătate sau a părinţilor plecaţi în străinătate.

A6. Campanie de informare și conștientizare a părinților, persoanelor în grija cărora rămân copiii, specialistilor, copiilor și publicului larg în ceea ce privește obligațiile legale care le revin părinților la plecarea din țară

grija cărora rămân copiii, specialiştilor, copiilor şi publicului larg în ceea ce priveşte obligaţiile legale care le revinpărinţilor la plecarea din ţară.

Îmbunătăţiri/beneficii reale: expunerea obligaţiilor legale care le revin părinţilor la plecarea din ţară în vederea creşterea gradului de informare şi conştientizare a tuturor factorilor implicaţi în educaţia copiilor – părinţi, persoanele în grija cărora rămân copiii, specialişti, copiilor şi publicul larg, fapt ce pe termen lung va contribui la diminuarea efectelor negative ale plecării din ţară a părinţilor asupra dezvoltării armonioase a copiilor; informarea corectă a factorilor implicaţi în dezvoltarea armonioasă a copiilor cu privire la obligaţia delegării temporare a autorităţii părinteşti, în cazul plecării ambilor părinţi/părintelui unic susţinător al familiei monoparentale şi implicaţiile negative rezultate ca urmare a plecării părinţilor asupra copiilor rămaşi acasă; implicarea activă a factorilor implicaţi în dezvoltarea armonioasă a copiilor  (părinţi, persoanele în grija cărora rămân copiii, specialişti, copii şi publicul larg) în ceea ce priveşte depăşirea situaţiei negative rezultate ca urmare a plecării părinţilor asupra copiilor rămaşi acasă; creşterea gradului de conştientizare a publicului larg cu privire la implicaţiile negative rezultate ca urmare a plecării părinţilor asupra copiilor rămaşi acasă în vederea solidarizării comunităţii.

A7. Identificarea, recrutarea și actualizarea grupului țintă al proiectului

fiecărei arii de implementare:

  1. Etapa 1 – organizarea de sesiuni de informare privind oportunităţile oferite prin participarea la activităţile proiectului;
  1. Etapa 2 – depunerea dosarului de candidatură şi evaluarea administrativă a acestuia;
  2. Etapa 3 – selecţia participanţilor şi înregistrarea oficială în GT.

Grupul ţintă (GT) al proiectului este format din 271 persoane distribuite în funcţie de Obiectivele Specifice aferente prezentului apel de proiecte.

Activitatea de recrutare, selecţie şi înregistrare a GT Părinţi/tutori/persoana care are în grijă copilul cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate, se va realiza concomitent cu înscrierea copiilor.

Îmbunătăţiri/beneficii reale:asigurarea participării grupului ţintă la activităţile proiectului; asigurarea unei comunicări eficiente între membrii grupului ţintă şi experţii implicaţi în desfăşurarea activităţilor, evitarea neregulilor referitoare la eligibilitatea categoriei de grup ţintă prevăzut de prezentul proiect; asigurarea suportului necesar procedurilor de raportare către Organismul Intermediar.